ORIGEN I EVOLUCIÓ DE LES TIC

 ORIGEN I EVOLUCIÓ DE LES TIC

Es increïble com han anat evolucionant les ferramentes digitals. Es molt senzill acostumar-se a la millora d’aquest sector, i a dies d’ara, vegem per exemple, el primer ordinador i ens resulta tant antic i desfasat, que crea rialles entre la gent. Imagina tot el què a evolucionat les TIC, és increïble.

El primer ordinador va ser inventat en l’any 1984, per cortesia de la marca Apple. A penes han passat 40 anys des de la creació d’aquest invent que va canviar les nostres vides. La tecnologia avança de manera inaudita, tant és açò que és pràcticament impossible tenir l’últim model de qualsevol ferramenta. Per exemple, la lluita dels telèfons mòbils. Les companyies trauen pràcticament cada més, un model nou de telefono mòbil, jugant aixina en els desitjos de la gent per estar sempre en l’ultima moda, encara que no facen a penes modificacions d’aquests.


iMac 2020

Apple Macint osh 128K 1984
   

                         

En açò vull dir que la tecnologia avança més ràpid que nosaltres, es increïble tots els avantatges que ens brinda el poder fer us d’aquestes ferramentes. Doncs, la competència digital, s’ha convertit en una eina necessària per al desenvolupament i integració dels ciutadans en la societat actual.

Fent comparacions del recorregut d’aquest invent, resulta molt curió, ja que en poc de temps les cossen han canviat rapidíssim, imagina d’ací a 20 anys, ¿cotxes voladors tal volta? Deixem que ens oferisca el futur. Continuant en la comparació, per exemple, dir que fa 40 anys, 

si havies de buscar informació sobre un tema, tenies la única opció de tirar mà de documents escrits, on es trobaven a les biblioteques o en la prestatgeria de ta casa, o si tenies sort, coneixies a alguna persona que et poguera documentar. Ara solament tenim que entrar en un navegador que es trobe connectat a internet, i tindrem al nostre abast tota la informació que necessitem.


En conclusió, a pesar que la tecnologia avance d’una manera atroç, no progressa tant ràpidament integrant-se en el sector educatiu. Açò es degut a què no tots el centres escolars estan dotats del recursos adients per a fer-se càrrec de abastir als seus alumnes i docents de tots els avanços que la societat descobreix. Si s’invertira més en educació, pot ser aquesta bretxa no seria un problema per a la inclusió de les competències tecnològiques dins del marc educatiu.  







Comentarios