La finalitat de l'article anomenat "Tecnología educativa y su papel en el logro de los fines de la educación", és mostrar els beneficis de l'educació, implantant l'ús de les noves tecnologies en les seues eines.
En ella, es rememora el passat, justificant la implementació de les tecnologia educativa en la formació militar nord-americana dels anys quaranta, ja que necessitaven un assoliment d'objectius concrets d'aprenentatge. Contínua dient, que ha sigut una bona basa en tots els aspectes, ja que permet una millora en la concreció d'allò desitjat.
En l'actualitat, aquesta eina és emprada per a augmentar el camp d'aprenentatge de la nostra futura societat. Les noves tecnologies (les pantalles digitals, tauletes..) fan que l'aprenentatge siga dut a terme d'una manera més interactiva i visual, per la qual cosa, els conceptes a aprendre, arriben d'una manera més ràpida i eficient a la memòria dels alumnes.
En aquest ordre d'idees, d'acord amb Tellería (2009), los continuos avances de la tecnología dan origen a diferentes procesos de comunicación que estimulan interacciones diversas que impulsan al sistema educativo a ofrecer nuevas alternativas para la formación, redimensionan los procesos de comunicación, de enseñanza, del aprendizaje y de la investigación. Estas nuevas alternativas en las comunicaciones cada vez se presentan con mayores posibilidades de acceso para un público más amplio y diverso, lo cual potencia su empleabilidad en el ámbito educativo.
Per tant, les finalitats de l'arribada de les noves tecnologies en l'àmbit educatiu, és organitzar el mateix d'una manera més eficaç per a garantir un ensenyament i un aprenentatge adequada als nostres temps, amb una qualitat de primera.
Per a finalitzar, adjuntarem algunes de les cites més rellevants que apareixen en aquesta revista, en relació a l'ús de les tecnologies en l'educació :
- Mominó (2008) afirma que la vinculación entre educación y tecnología no es un fenómeno reciente, sino más bien constituye un rasgo permanente a través de la historia.
- Area Moreira (2009) y Cabero Almenara (1999, 2003) sostienen que no se trata de incrementar la intensidad del uso de la tecnología por el sólo hecho de hacerlo, sino más bien, hay que tener claros cuáles son los beneficios que las alternativas tecnológicas podrían aportar para conseguir que los estudiantes aprendan más, mejor y distinto.
- , Cárdenas (1996) se pronuncia a favor de “una educación activa, que dé respuesta a los cambios cada vez más profundos y veloces, los cuales constituyen otra de las características de nuestro mundo de hoy (p.28)”
CITA DE LA REVSITA, FORMAT APA.
Torres Cañizález, Pablo César; Cobo Beltrán, John Kendry (2017). Tecnología educativa y su papel en el logro de los fines de la educación. La Revista Venezolana de Educación (21), doi: https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=35652744004
Comentarios
Publicar un comentario